KJØPSVILKÅR

Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
Det er bare å kontakte oss via vårt kontaktskjema eller per e-post, så hjelper vi deg etter beste evne. Du kan forvente svar senest innen 24 timer, men vanligvis på under 3 timer.

Norsk Uniform har ingen spesielle kjøpsvilkår ut over det vanlige og lovpålagte. Vi forholder oss til kjøpsloven for bedrifter og forbrukerkjøpsloven for privatpersoner. Vi vil alltid forsøke å gjøre deg som kunde fornøyd.

Privatpersoner har etter norsk lov 14 dagers angrerett. Hos oss har vi imidlertid 30 dager åpent kjøp, noe som gir deg enda bedre betingelser. Dersom produktet returneres oss skal det være ubrukt og i lik stand som da det ble levert. Mer om dette under.

Avtale om kjøp er bindene for begge parter når din bestilling er mottatt av oss. Det tas imidlertid forbehold om ordre plassert i perioder med tekniske feil eller at vi har beholdningsfeil. Dette skal i utgangspunktet ikke inntreffe, men skulle uhellet være ute vil du bli varslet og følgelig også få kjøpssummen refundert.

Når du gjennomfører handelen gjennom vårt ordresystem gir du oss rett til å belaste deg kjøpesummen når varen er sendt.

Personopplysninger, personvern og GDPR
Norsk Uniform AS innhenter, oppbevarer og bruker personopplysninger fra deg som besøkende og kunde. I tilfeller hvor samtykke er nødvendig, gis du mulighet til å trekke samtykke. All informasjon sendes, oppbevares og behandles på en sikker måte, og utleveres ikke til tredjeparter, hvis dette ikke er nødvendig for drift av våre tjenester, eller om dette ikke er ansett som like sikkert som i våre interne systemer. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg, og har rett til sletting/retting av den data som ikke er nødvendig for oss for å overholde våre forpliktelser iht. gjeldende lovverk eller drift av våre tjenester.

Det henvises til vår personvernerklæring for utfyllende på dette punkt.

Betaling
Alle våre priser er i oppgitt norske kroner. Betalinger via nettsiden er levert av Bambora sammen med partnere. Vi tilbyr betaling med faktura, Visa, Mastercard, Maestro og Vipps. Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

Fakturaløsningen for private leveres i samarbeid med Lindorff. Bedrifter kan ta kontakt med oss direkte på e-post for fakturakjøp.

Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no. Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale. For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk. En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:
Linforff FAQ

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt
Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Pris faktura
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum. 


Angrerett
I følge angrerettsloven har du som privatkunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Hos oss gjelder imidlertid en utvidet angrerett eller åpent kjøp på 30 dager. Vi legger ved angrerettsskjema i alle forsendelser.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet. Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær derfor nøye når du pakker ned produktet. Alle returforsendelser må merkes med ordrenummer og det er veldig fint om du varsler oss i forkant. På denne måten sikres en smidig og rask prosess.

Distinksjoner.com tar ikke imot pakker som sendes oss i postoppkrav. Dette siden kjøper skal stå for frakt tilbake til selger ved benyttet angrerett.

Slik returnerer du en vare:
Du sender oss en e-post eller kontakter oss via nettsidene våre, og opplyser om at du øsnker å returnere varen. Ved å gjøre dette hjelper du oss slik at vi kan gi deg bedre og raskere service. Du trenger ikke fylle ut noe angrerettsskjema så lenge du har kontaktet oss på e-post.

Unntak
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Angrerett og åpent kjøp i 30 dager gjelder ikke bedriftskunder. 

Reklamasjon forbrukere
Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi oss melding om at han eller hun vil reklamere på dette grunnlaget. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Firma og kontaktinformasjon
Nettstedet norskuniform.no driftes av Norsk Uniform AS med organisasjonsnummer 919513144MVA. Varer sendes ut fra 0456 Oslo. Vi er registrert i både foretaks- og merverdiavgiftsregisteret. Dersom du ønsker å kontakte oss foretrekker vi e-post og bruk av kontaktskjemaet på nettsiden. Eventuelt kan vi også nås på +47 949 74 838, men det gjøres oppmerksom på at telefonen kun er sporadisk bemannet.

Meny